Alla inlägg den 7 oktober 2008

Av Vestibulit - 7 oktober 2008 19:07

Var till fittdoktorn igår måndag som jag brukar kalla det *tihi*. Det var en upplevelse för sig kan jag ju säga... nu känns det som att man börjar råka ut för de där gynokologerna som inte fattar ett jota om vetsibulit =(

Jag tyckte att jag var jätteduktig igår, gick på jobbet och var inte så nervös, fastän det var en ny fittdoktor jag skulle till. Tänkte att det tar jag när jag kommer dit. När jag anmälde mig i receptionen sa dom att doktorn var försenad... jaha tänkte jag bara, hoppas INTE att hon e STRESSAD!

När det hade gått ca 10 min över tiden så hörde jag en dam som ropade mitt namn. Så jag skaka hand med henne och sen gick jag in i rummet. Jag hann inte att sätta mig förren hon sa att jag skulle ta av mig kläderna och så skulle vi prata medans undersökning pågick. Jag hade sagt till  telefonisten att skriva att jag HAR vestibulit, så att doktorn skulle veta det när jag kom dit. När jag började ta av mig brallorna så sa hon att hon hade läst att jag HAR HAFT vestibulit... NEJ sa jag, jag HAR Vestbulit. När jag hoppa upp i stolen så kommer jag ihåg att jag bara skakade...! Det är ju inte den roligaste stolen att ligga i lixom. Sen började hon, utan att säga vad hon gjorde eller inte ta det ett dugg försiktigt förde hon in den jag kallar fär bomeranegen, oj oj oj, tänkte jag bara... fan vad utlämnad man är alltså. Hon börja ta prover om jag hade svamp och sa att jag såg lite röd ut och så, hon trodde inte att jag hade så mycket svamp... så hon en gång till förde in ngt som skulle ta bort svampen... men för helvete tänkte jag bara och började att gråta... spände mig ännu mer oxå...! Gråten kom nog mer för att jag tyckte att hon inte hade ngn som helst empati för mig eller inte alls lyssnat på mig, än för det onda. Men när kärringen säger till mig medans jag ligger där mer benen isär och gråter att det gjorde inte så ont första gången (hon mena när hon förde in bomerangen antar jag) så sa jag NEJ... men då sa hon att du får nog ondare ju mer man är där... JAAAAAAAA, e hon helt kocko i kolan eller vad är det för fel på gynokolgerna idag lixom. När undersökningen var slut satte vi oss ner och pratade och då skulle hon ge mig svamptabletter som man tar 1 i veckan, men då sa jag att det brukar inte funka... så efter mycket tjafs och att man skall stå på sig så skrev hon ut det jag ville ha.

Det är inte lätt med detta problem fastän man har en diagnos... läkaran säger att de vet vad det innebär men det gör de fan inte..., isånnafall skulle dom inte göra så här. NÄR MAN SÄGER ATT MAN HAR ONT, VARFÖR FATTAR DOM INTE DET!? Är det för att det inte syns kanske?! Ibland syns det mer och ibland mindre lixom.

Aja, nu har jag fått ur mig det iallafall!

Jag hoppas inte att alla med vestibulit får stå ut med dumma gynläkare!

Ovido - Quiz & Flashcards