Alla inlägg den 4 oktober 2008

Av Vestibulit - 4 oktober 2008 15:59

idag vaknade jag tidigt ca  8 var klockan, gick upp och kissade och gick och la mig igen. Somnade om och vaknade 11... lite sent men när man har helg så kan man unna sig det tycker jag. Men nackdelen är att jag kände mig nästan tröttare än om jag hade gått upp 8 då jag vaknade av mig själv.

Satte oss och åt frukost vid 11 tiden.

Kände att jag ville göra ngt och såg att vi inte hade ngn ved inne så jag och sambon gick ut och tog in en hel del ved så att vi kan elda några veckor innan vi måste hämta in mer.

Jag undrar vad vi skall äta idag! Hmmmm... har en massa konserver som vi hade med oss till Norge när vi var där på semester i somras som vi kanske kan äta idag.


Ingenting inplanerat i helgen... så det lär bli en lugn helg, föresten skall jag och sambon upp till min mamma och äta middag imorn. Skööönt för då slipper vi tänka på mat imorn och matlådor får vi oxå *tjohoo*, vad mamma kan vara bra att ha ibland *tihi*

Jag har haft svårt att öppna mig för min mamma, men sedan jag fick min diagnos Vestibulit tycker jag att jag har kommit henne närmare. Har pratat med henne en hel del och det känns skönt att hon vet om min sjukdom. =)

Jag har berättat om min sjukdom för de närmaste kompisarna, det är ju inte så lätt för dom att sätta sig in i min situation när dom inte har samma problem, men dom har varit jättegulliga och lyssnat när jag har behövt prata och det sätter jag ett stort värde på.

Men det som är mest possetivt är att jag har kommit i kontakt med en hel del tjejer som har samma problem. Detta är en stor lättnad tycker jag. Dom vet vad man går igenom för helvete med denna förbannade sjukdom.

Såg att det är några tjejer som har svarat JA på min omröstning, om ni vill vara anonyma men ändå vill skriva med ngn med samma problem så kan ni maila mig på Vestibulit@live.se, självklart kan alla maila som vill. Kul med mail ibland.


Har hittat en blomma som jag skulle vilja tatuera som symbol för vestibuliten, men jag vet inte rikigt hur jag skall göra den... skulle vilja ha den på ngn skälk som slingrar sig runt benet från vristen med några fina fjärilar runt oxå. Såg i och för sig en häfrig vristlänk som en hade tatuerat in och det var som en vristlänk och med ett hängsmycke som hängde ut på foten. Det finns så mång varianter man kan göra... har mycket fundileringar på vad jag skall göra.

Blomman som jag har funderingar på att göra ser ut som en mus med Vestibulit. Lägger in bilden på blomman här under om det är ngn som är nyfiken på hur den ser ut.

Ovido - Quiz & Flashcards