Direktlänk till inlägg 17 september 2008

Oooooj, vad mycket det blev *tihi*

Av Vestibulit - 17 september 2008 20:33

Har inte skrivit på ett tag nu men jag har varken haft lust eller tid till att skriva. Fick en förfrågan av en tjej om hon fick använda sig av min blogg till en uppsats till ett skolarbete och det tyckte jag att var helt ok, tycker att det är bra om så många som möjligt kan bli bekanta med detta problem för det är inte så känt idag fast det är JÄTTEMÅNGA tjejer som lider av Vestibulit. Så varsågod och wrajta på om Vestibulit. Jag skulle få läsa uppsatsen när den blev klar, tyckte jag var gulligt av henne. =)

Har även hittat åtminstånde en till tjejs blogg om Vestibulit... detta tycker jag att är bra, då man kan läsa om varandras liv med denna sjukdom. Jag har den som länk här på bloggen "Lilla och stora V" har jag döpt den till. =)

Hur mår jag da... hmmm ja, det är väl si och så. Håller på att avslutar min mens med en massa huvudvärk som vanligt, fast nu vet jag inte om det är förkylningen eller om det är mensen som gör att jag har ont i huvudet. Har precis blivit förkyld och det är hämskt, inte nog med Vestibuliten och mensen lixom =( Hoppas och väntar på att tebletterna skall funka snart så att man kan få ha lite sex, annars får jag ta 4 st om dan istället för 3 st som jag ta idag. Om bara mensen kan sluta så kanske man kan få sig ett nyp eller ngt hehehe. Fattar inte varför man skall vara kåtare än vanligt när man har mens, eftersom man är så känslig då (med tanke på vestibuliten) så kan man inte göra ngt, det är en stor frustration tycker jag.


Läste om ngt på ens blogg om Botox tror jag att det hette... vet inte riktigt vad det är men det har tydligen funnits tjejer som har blivit bättre från vestibuliten av den behandlingen! Kanske ngt att föreslå till läkaren nästa gång man pratas vid. Är lite inne på att även prova Akupunktur mot vestibuliten men jag måste först ta reda på hur dom sätter nålarna.


Fick min beställning från halens idag, allt jag hade beställt i klädväg passade jättebra... det är väldigt roligt när man beställer kläder och så passar det. Köpte bland annat 2 blusar, mössa och halsduk =)


Om ni nu orkat att läsa hit kanske ni orkar att läsa lite till...!


Ville bara skriva att eftersom jag skriver rätt ingående om min och sambons sexliv så vill jag inte skriva ngra namn eller ngt sådant för att det är ytterst få som vet om min blogg och känner mig och så tycker jag att det skall förbli.

 
 
vV

vV

17 september 2008 22:30

Jag kan svara på dina funderingar på en gång. :)

Botox är en förkortning av Botulinum Toxin och är ett toxin som bildas av bakterien Clostridium Botulinum. I stora doser orsakar det botulism vilket man kan dö av om det vill sig illa. MEN; botox i små doser verkar muskelavslappnande/förlamande. Därför används det för att minska muskelspänningar i ansiktet med mindre rynkor som följd. Botox används alltså också för att behandla V. Här är jag dock´inte säker på om behandlingen syftar till att minska spänningar eller för att trubba av nerverna och därmed smärtan. Dock är det lokalverkande så injektionerna sker i smärtområdet.

Akupunkturnålarna sätts oftast som följer:
En mitt på skallen (ska verka lugnande), i groparna mellan tumme och hand samt i groparna på insidan av hälsenan (verkar förstärkande). Nedanför navel, runt knäna och på fossingarna och underbenen. Ibland får man el i nålarna vilken inte alls är läskigt utan skönt ;)

http://lillaochstorav.blogg.se

 
Ingen bild

FP

18 september 2008 20:02

Tack för svaret! =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Vestibulit - 10 augusti 2009 19:25

Oj, vad tiden har gått. Det vär nästan 3 månader sedan jag var in här och wrajtade sist. Har haft arselet fullt så att säga plus att jag inte har haft ngn dator på 1,5 månad. Min dator pajade så jag var tvungen att vänta på skattepengarna innan jag...

Av Vestibulit - 20 maj 2009 22:12

Jag hittade ett papper från typ 1997 eller ngt som jag har skrivit lite dikter på. Tänkte skriva dom här. Den första är bäst!   "Älska inte i trädgården kärleken är blind men inte grannarna"   "Gör livet grönare knulla en groda"   "Kärlek och hosta ä...

Av Vestibulit - 10 maj 2009 21:10

Det var länge sedan jag skrev sist såg jag. Förra helgen är det var valborg var min lillesyrra här och vi var mycket ut med mustangen och glassade =) Var även på en träff med Trans Am klubben och dom var trevligt folk. Hann även med att åka och hälsa...

Av Vestibulit - 13 april 2009 21:21

Nu har man varit ledig från jobbet i 4 dagar och det har varit så skönt. I tors var min sambo och jag och min syrra och såg på bio och åt gott. Fre höll jag och sambon på med veden... och lite in på lördagen oxå innan vi skulle till min mamma och äta...

Av Vestibulit - 4 april 2009 12:25

Åhhh vad det är skönt med lite värme och sol efter denna långa vintern... konstigt det där med väder... för en vecka sedan snöade det och nu är det 12 grader plus och sol. =)   Min klocka ringde 4.45 i morse... har varit på jobbet och jobbat 5 timma...

Ovido - Quiz & Flashcards