Direktlänk till inlägg 25 december 2008

GOOOOD JUUUUL!

Av Vestibulit - 25 december 2008 21:14

Jaha, då var julafton över. Jag och sambon var upp till min mamma och min bror med tjej kom dit med deras 2 barn. Det var såååå roligt. Dom barna är 2,5 och den andra 9 månader. Lite reserverade var dom i början men det släppte efter ett tag så då kunde jag leka med dom. Blev väldigt glatt överraskad när jag fick reda på att dom baran skulle till oss på julafton, känns lite som att det är deras dag lixom. Jag och min sambo gav den äldsta dottern 4 paket och den minsta 2 paket, när dom skulle åka iväg fick dom knappt plats i bilen för alla julklappar och allt annat man skall ha med när man har småbarn. *tihi*Min sambo var tomte för barna, det var väldigt roligt, inspelat på video blev det oxå. =)


Idag skulle jag och sambon igentligen till min pappa men jag ringde honom i tisdags och sa att vi inte kunde komma. Sa att min sambos barn skall komma ner och att jag känner inte för att stressa runt, har dessutom jobbat mycket oxå...! Han godtog det och tyckte att det var synd, han sa att vi får ta det en annan dag. Ja men vist sa jag... men ni är välkomna hit oxå. Jo jag vet men vi hinner nog inte 26 sa han. Han tyckte att vi inte träffades allt för ofta men det är ju inte bara på mitt ansvar tycker jag. Han bor ju faktiskt 2 mil från mig, så så lång tid tar det inte hit. =( Det är som det är med min pappa. Tycker att det är synd att han inte verkar vilja göra ngt åt situationen. Jag har försökt i många herrans år att få bättre kontalt men när man man inte får ngt gensvar känns det helt värdelöst.

Han har fortfarande inte varit hos mig och grattat mig fastän jag fyllde år i februari.. vist kan man godta att han e sjuk men det är han väl inte jämt. Hur svårt kan det vara att hälsa på ibland?! Ibland undrar jag hur folk tänker som sätter människor till livet utan att ta ansvar för det!

Jag är iallafall stolt över att jag ringde och tackade nej till inbjudan utan att ljuga eller komma med undanflykter... det är steg ett iallafall... jag  får väl se när jag vågar vara mera ärlig mot han och verkligen säga vad jag tycker.


Imorgon kommer min sambos 3 barn hit till oss och skall vara hos oss en vecka. Jag tror inte att jag kommer att hinna skriva ngt på bloggen då. Så GOTT NYTT ÅR PÅ ER ALLA!!!!!


Har hunnit med en massa saker idag iställe för att åka till pappa. Det var ju det jag menade med att jag skulle få stressa om vi skulle åkt dit. Detta som jag och min sambo gjort idag hade vi ändå måst göra innan dom kommer. Har tvättat, inhadlat mat till barna kommer, och bäddat klart för att vi skall hämta dom och vi är hemma till ca 22. Så himla skönt att det bara är att hoppas i säng om vi känner oss trötta när vi kommer hem.


Åhhh det känns så underbart med semester. Har det fram till 7 januari. Känns helt underbart att man inte måste lägga sig bara för att orka upp till jobbet utan man går och lägger sig när man vill. =) Helt dagvild blir man när man e hemma och inte jobbar. *tihi*


FORTSATT TREVLIG JUL PÅ ER ALLA!!!




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Vestibulit - 10 augusti 2009 19:25

Oj, vad tiden har gått. Det vär nästan 3 månader sedan jag var in här och wrajtade sist. Har haft arselet fullt så att säga plus att jag inte har haft ngn dator på 1,5 månad. Min dator pajade så jag var tvungen att vänta på skattepengarna innan jag...

Av Vestibulit - 20 maj 2009 22:12

Jag hittade ett papper från typ 1997 eller ngt som jag har skrivit lite dikter på. Tänkte skriva dom här. Den första är bäst!   "Älska inte i trädgården kärleken är blind men inte grannarna"   "Gör livet grönare knulla en groda"   "Kärlek och hosta ä...

Av Vestibulit - 10 maj 2009 21:10

Det var länge sedan jag skrev sist såg jag. Förra helgen är det var valborg var min lillesyrra här och vi var mycket ut med mustangen och glassade =) Var även på en träff med Trans Am klubben och dom var trevligt folk. Hann även med att åka och hälsa...

Av Vestibulit - 13 april 2009 21:21

Nu har man varit ledig från jobbet i 4 dagar och det har varit så skönt. I tors var min sambo och jag och min syrra och såg på bio och åt gott. Fre höll jag och sambon på med veden... och lite in på lördagen oxå innan vi skulle till min mamma och äta...

Av Vestibulit - 4 april 2009 12:25

Åhhh vad det är skönt med lite värme och sol efter denna långa vintern... konstigt det där med väder... för en vecka sedan snöade det och nu är det 12 grader plus och sol. =)   Min klocka ringde 4.45 i morse... har varit på jobbet och jobbat 5 timma...

Ovido - Quiz & Flashcards